Sieci hotelowo-gastronomiczne - minimalizacja utraty dobrych pracowników

Zarządzanie

Pracownikami w zakresie prowadzenia sieci hotelowej to kluczowa sprawa, jeśli chodzi o sprawne i właściwe funkcjonowanie hotelu. Bez wykwalifikowanej kadry pracowniczej żadna jednostka tego typu nie jest w stanie funkcjonować na poziomie określonym przez jego kierownictwo.

Specyfika awansu i rekrutacja

Rekrutacja nowych pracowników powinna przebiegać pod kątem ich umiejętności, ale też w kontekście przyszłości, ambicji i planów nowo zatrudnionej osoby. Łatwość we wdrożeniu i szkoleniu nowych osób występuje bowiem tylko pod warunkiem chęci danego pracownika do dłuższego wiązania się z jego nowym miejscem pracy. Musimy pamiętać, że każdorazowe wdrożenie danej osoby jest dla nas jako pracodawcy inwestycją, tylko pod warunkiem, że pracownik ten po nabyciu odpowiednich umiejętności, przepracuje w naszym hotelu określony czas. Jeśli zbyt szybko zrezygnuje z pracy, to zamiast inwestycji, należy mówić o poniesionych kosztach. Aby „namówić” go do pozostania na stanowisku pracy, musimy jednak zapewnić mu ścieżkę awansu, które w realiach hotelu jest niezwykle specyficzna.

Ścieżki awansu

Motywacja pracowników jest tym większa, im bardziej realna jest szansa na osiągnięcie wyższego stanowiska, a tym samym uzyskanie większych dochodów ze swojej pracy. Każdy pracownik może przechodzić przez różne szczeble awansu zawodowego. Przykładowo, nasza sieć hoteli oferuje możliwość awansu od boya hotelowego, poprzez recepcjonistę, aż do Managera. Można awansować także do innych działów sieci – przykładowo Centralnego Działu Rezerwacji, Działu Sprzedaży czy Marketingu. Jeśli chodzi o sieci hotelowe, to pracownik jest motywowany tym, że dostępna dla niego ścieżka awansu, to nie tylko wspięcie się w hierarchii pracowników w danej jednostce hotelowej, ale też możliwość transferu do innego hotelu, być może lepszego, większego czy zlokalizowanego w dużo bardziej atrakcyjnym miejscu. To sprawia, że motywacja pracownika jest dużo większa.

Wróc do listy aktualności
Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij