Istota roli obsługi klienta w hotelarstwie

Hotelarstwo jest branżą, która obecnie przeżywa okres rozkwitu. Powstaje coraz więcej hoteli, które chcą przyciągnąć klienta. Prześcigają się lokalizacją, cenami, wzornictwem czy jakością wyposażenia, śledząc najnowsze trendy. Nic jednak nie jest w stanie zastąpić profesjonalnej obsługi i kontaktu z gościem na odpowiednim poziomie.

Po niejednokrotnych próbach zautomatyzowania pracy recepcji przez liczne sieci hotelowe, okazuje się, że klienci zwracają dużą uwagę na czynnik ludzki i to on może polaryzować na cały pobyt. Goście hotelowi nadal czują się niepewnie bez obsługi i potrzebują kontaktu z pracownikiem. Obawiają się problemów technicznych i ewentualnych awarii, chcą dzielić się swoimi wrażeniami, doradzić odnośnie wszelkich aspektów pobytu.

Hotele mające tego świadomość zapewniają swoim pracownikom odpowiednie szkolenia i procedury, tak by sprostać wszelkim wymaganiom gości.

Praca w hotelu

Poza zawodowymi umiejętnościami, personel zatrudniony w hotelarstwie musi dodatkowo posiadać odpowiednie cechy charakteru. Już w procesie rekrutacji wyszukiwane są osoby lubiące pracę z ludźmi i wyzwania. Ważne jest zaangażowanie w wykonywane zadania, a także zapewnienie gościom bezpieczeństwa i miłej atmosfery.

W dzisiejszym świecie szeroko rozpowszechnione są platformy rezerwacyjne i opiniotwórcze, na których można dzielić się swoimi doświadczeniami z danego hotelu i wystawiać oceny. Odpowiednie podejście obsługi może niejednokrotnie znacznie podwyższyć ogólne wrażenie po pobycie w hotelu. Szczególnie jest to szansa dla obiektów niższej kategorii, budżetowych.

Obsługa na wysokim poziomie oznacza zadowolenie klientów a tym samym większą szansę na polecanie go rodzinie i swoim znajomym. To z kolei prowadzi do większego zaplecza manewru ceną i przychodami, o które docelowo chodzi w każdym biznesie.

Wróc do listy aktualności
Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij